Skalat, men genomfört

image

Kvällens pass är avklarat. Det var ett kul pass, dels för sig självt som WOD. Men också för att det var kul att vara en av deltagarna i boxen som övade att stå på huvudet. Innan koncentrationen och tävlingsinstikten tog överhand ropades det ”timber” några gånger 😉

Efter passet övade jag lite på kippade pull-ups. Jag får än så länge bara upp näsan till stången, men det är på gång. Vad jag också märkte var att hängande i stången sträcker ut mina stela axlar, vilket är precis vad jag behöver. Så pull-ups är något jag kommer fortsätta öva.

Nu har vi ätit tacos, en vanlig måndagskväll. Disken är undanplockad och en god natts sömn väntar.

Hoppas ni alla får en bra dag i morgon 💐

Annonser

2 reaktioner till “Skalat, men genomfört”

  1. Nu är ju jag ingen expert av något slag, men jag tror att 1) hänga i stången (liksom tung som en sten) är jättebra, har en sådan övning i mitt rörlighetspass (som en expert kokat ihop åt mig) och 2) att dra sig upp till stången är mindre bra för axlarna om man har problem med dem. Det ska man förstås skita i, pull-ups är ju grejen, men jag blir ofta rejält stel i axlar och nacke efter många pull-ups/chins varför nr 1 är bra för mig.

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s